Enjoy life! - Reisverslag uit Walgett, Australië van De Aussie's - WaarBenJij.nu Enjoy life! - Reisverslag uit Walgett, Australië van De Aussie's - WaarBenJij.nu

Enjoy life!

Door: Rick en Roelie

Blijf op de hoogte en volg De Aussie's

19 Maart 2013 | Australië, Walgett

Na een leuke en goede start te hebben gehad de 1e week in Sydney, werd het tijd voor een beetje actie! We moesten een belastingnummer aan vragen (taxfile number), deze zullen we moeten gebruiken voor het werken in Australië. We hadden alleen een vast adres nodig waar ze de post met de belastingnummers heen konden sturen en dit kan tot 28 dagen duren voordat de papieren binnen zullen zijn. Dus we moesten opzoek naar een vast adres, wat nog moeilijk kon worden omdat we niet op zoek zijn naar een vaste woonplek gedurende dit jaar.

Via Willem de broer van Roelie kennen we Juliana, dit is een goede kennis/vriendin van Willem die wij in November 2011 ook hebben ontmoet. We hebben contact opgenomen met haar of we haar adres konden gebruiken en werden meteen uitgenodigd om op visite te komen en een paar nachten te blijven logeren bij haar in Berowra (Sydney). Uiteindelijk bleven we er een dikke week. Juliana is een ontzettende lieve en zorgzame vrouw waar we veel in deze week van hebben geleerd. Ook heeft ze een zoon James die we ook hebben ontmoet die ons ook op weg heeft geholpen en waar we paar keer dezelfde 1,5 week mee hebben gesport. We gingen naar Crossfit een erg uitbundige sport waar je oefeningen doet wat is gebaseerd op je eigen lichaams gewicht, was erg zwaar maar erg leuk om te doen. Juliana is erg gastvrij en dat bleek ook wel want we waren niet de enigste gasten die verbleven in haar huis. Ook logeerden er 2 studenten uit Groningen die bij haar werk stage lopen en een vriend van James die daar al voor een jaar verblijft. Iedereen is welkom.

De 1e dag dat we aankwamen gingen we direct op pad lekker richting de zee. S'avonds kwamen we weer bij Juliana thuis en kregen we heerlijk wat te eten met een lekker koud Australisch biertje. Het is hier ook vrij normaal om laat op de avond te eten, zo aten wij hier elke avond rond 8 uur half 9. Het was dus in het begin een beetje wennen, maar naar paar dagen waren we er aan gewend. Ook het sporten is hier voor het eten.

Ons plan was al vanaf dag 1 om een Camper te kopen. Veel backpackers reizen hiermee rond en zo zie je op de goedkoopste manier hele mooie plekken van het land. Dus we gingen op zoek op internet. En het is gelukt naar paar eerdere bezichtigingen van campers, hadden we 1 gevonden in Wadalba, dit ligt ten Noord/Oost van Berowra. Voor 3500 dollar hadden we een erg leuke maar oude Mazda camper Van gevonden, met een APK tot begin 2014 en een km stand van 196000. Deze Van was alleen nog helemaal leeg en we moesten er zelf nog alles inbouwen zoals een bed en plankjes voor een keukentje. Met een beetje hulp van James hebben we alles er ingebouwd wat er in moest en hebben we inkopen bij de K-markt gedaan voor kampeer spullen, na paar dagen hadden we dan echt een Camper! Ook moesten we de Van binnen 14 dagen op onze naam laten zetten anders kon je een behoorlijk dikke boete krijgen, dus dit ook direct maar even gefixt.

Zoals de meesten van jullie weten hadden we deze week ook niet zo leuk nieuws uit Nederland. We kregen bericht van Rick zijn familie dat lieve tante Anja was overleden. Ook al wisten we dat het er aan zat te komen en we in NL al afscheid hadden genomen, was dit toch nog een behoorlijke grote shock en impact voor ons en wouden we op dat moment dat we toch even thuis waren om Rick zijn familie te steunen en afscheid te nemen van Anja. Gelukkig heeft iedereen ons opgepept om door te gaan en te blijven genieten. Dit moesten we ook doen, dit hadden we Anja en Bennie belooft.
We zullen lieve Anja nooit meer vergeten en we zullen altijd blijven denken aan alle mooie herinneringen die we samen hadden.

Na dit vreselijke nieuws moesten we doorgaan en kregen gelukkig na veel resume's (CV's) te hebben verstuurd via internet naar verschillende boerderijen een mail dat ze ons wel kunnen gebruiken op een farm in Walgett. Deze farm ligt landinwaarts zo'n dik 600 km van Sydney af. Accommodatie inbegrepen, eten, full-time job en goed betaald. Maandag 25 Maart kunnen we starten. We weten alleen niet wat onze baan precies in gaat houden maar we hebben er enorm veel zin in en kunnen niet wachten om aan de slag te gaan.

Zondag zijn we nog on tour geweest met onze camper en reden naar Palm Beach en Manly, 2 erg mooie plaatsjes aan de zee. Vandaag morgen voor jullie (Woensdag 20 Maart) vertrekken we alvast richting de outback en zullen we mooie nationale parken gaan bezichtigen zoals de Blue mountains en gaan rondtouren. YESS dit gaan we natuurlijk doen in onze mooie Camper. Ook gaan we een bezoekje brengen aan de ouders van Joffre in Forbes, 1 van de jongens die ook bij Juliana in haar huis verblijft. Hier blijven we ook een nachtje slapen en vanuit Forbes vertrekken we verder en zullen uiteindelijk Zondag aankomen in Walgett.

We gaan de outback in dus we weten niet hoelang het duurt voordat we weer een verhaal kunnen plaatsen maar uiteraard vertellen we dan alle mooie en leuke details van al onze nieuwe belevenissen weer.
Cheers en tot gauw!

(foto's volgen nog)

• 19 Maart 2013 - 23:09

Frouwk:

Zag ik per toeval nog ff dat er een nieuw verhaal online staat ! Heel veel plezier on the road ! We spreken elkaar hopelijk snel weer !

Xxx

• 19 Maart 2013 - 23:16

Willem Hegen:

Tof verhaal dame en heer:),

Blij dat Julianna, James en de familie jullie goed hebben op gevangen. Nog mogelijkheid gehad om langs Tim & Jackie (de buren) te gaan? Heel veel succes voor de komende tijd en ik kijk uit naar jullie volgende belevenissen!

Groeten vanuit Berlijn!

• 19 Maart 2013 - 23:23

Gertjan En Carmen :

Hè Roelie en Rick..

Ook wij lezen natuurlijk jullie verslagen:)
    Wat mooi om te lezen dat jullie het al erg naar jullie zin hebben..
    En mooi dat het zo vertrouwt voelt daar.
    We hopen dat het werk een beetje bevalt wat jullie gaan doen.
    Komt vast wel goed...
    Geniet er maar lekker van met zijn 2tjes er is nog genoeg te beleven daar!!
    Haha

Heel veel liefs van hier...
    Gertjan & carmen

• 20 Maart 2013 - 07:23

Tallien En Koos:

Heel veel succes. We leven met jullie mee. Wat fijn, dat jullie al een adres hebben om aan de slag te gaan.
    Groetjes,
    Koos enTallien

• 20 Maart 2013 - 08:06

Bertus En Rennie:

Lieve Rick en Roelie

Wat een onzettend lieve vrouw (Juliana) om jullie zo op te vangen en te helpen.
    Fijn dat jullie deze moeilijke periode bij haar zijn, om alles op een rijtje te zetten.
    Nu op naar de boerderij in Walgett.
    We hebben gezien hoe jullie camper eruit ziet via Skype.
    Ziet er heel mooi uit.
    Hopen dat jullie het daar naar je zin hebben in Walgett.
    Goede reis daar naar toe.

Dikke kus,

Pap en mam

• 20 Maart 2013 - 08:11

Klaver:

Hey,

Super verhaal weer en wat een
    Ervaringen !!
    Alvast werk ze voor volgende week en we
    Lezen weer!

Groetjes
    Martin Liesbeth
    Manon en Anouk

• 20 Maart 2013 - 12:43

Danique:

Leuk om jullie verhalen zo te lezen! :)
    Ik ben echt super jaloers!
    Heel veel plezier en we denken aan jullie
    Groetjes

• 20 Maart 2013 - 14:49

Jan Jannie En Jorien:

Lieve Rick en Roelie

Na inderdaad een moeilijke week, ( we vonden het trouwens super dat jullie lekker dicht bij ons waren zaterdagmiddag ), is het nu tijd om echt te gaan genieten.
    Wat een mooie camper hebben jullie gekocht, hopen dat de reis naar Walgett een beetje spoedig verloopt,en dat jullie het naar de zin hebben daar!!
    Succes met jullie baan daar en we kijken weer uit naar het volgende mooie verslag.
    Veel liefs!!!!

Groetjes Jan Jannie en Jorien

• 20 Maart 2013 - 16:59

Ans Hegen:

Lieve rick en Roelie,
    Steeds maar gekeken voor een 3e verhaal en nu zijn er al weer een aantal mensen voor mij die gereageerd hebben. Ben erg benieuwd naar jullie reis en ervaringen en wat jullie allemaal te wachten staat. Wat een belevenis. Vertel aan iedereen die het maar horen wil wat jullie allemaal doen. en Julianna zal ik een brief sturen met wederom een bedankje voor de eerste opvang van jullie. Echt tof, maar jam, als je in australie geweest bent weet je dat de meeste mensen daar zo gastvrij zijn. Kunnen we in nederland nog veel van leren. Heel bijzonder allemaal. O, o wat een tijd hebben en krijgen jullie. Neemt niemand jullie meer af. Groet, mam Hegen (schrijf ik er maar bij want zijn nog een pap en mam).
    Hier is de rietdekker begonnen dus overal stof en riet rondom het huis. Maar nog niet niet aan de grote schoonmaak begonnen gelukkig!!!!!

• 20 Maart 2013 - 17:49

Gerrit Hegen:

Mooi verhaal, prachtige ervaringen! Veel plezier, onderweg met de camper en succes op de farm in Walgett!
    Groet, pappa.

• 20 Maart 2013 - 20:45

Geertien En Gert:

Hallo!!!

Wat weer een prachtig verhaal. Jullie beleven wat daar. Leuk jullie even gesproken te hebben op Skype zondag. We zijn benieuwd wat jullie functie wordt op de boerderij (plukker, koeienmelker or rancher :)). We horen het wel.

Goede reis die kant op en we horen wel weer.

Dikke kus van ons.

• 20 Maart 2013 - 22:47

Geellis En Gerda Boer:

Wat weer een mooi verhaal. heel veel succes met jullie baan. Veel succes vanuit Veenoord.

• 21 Maart 2013 - 11:54

De Rikkepaaltjes:

Geweldig zeg. Geniet ervan en o ja ik ben nog steeds een beetje jalours.
    Heel veel succes verder. Gr de rikkepaaltjes

• 22 Maart 2013 - 20:43

Mark En Mariska:

Hee schatties!!

Wat een mooi verhaal.. Heel veel al via Skype gehoord, maar heel leuk om zo nog ff na te lezen.. Super dat de mensen daar jullie zo leuk ontvangen en gastvrij zijn.. Spannend dat jullie nog niet weten wat voor functie jullie krijgen op de farm.. Ben benieuwd wat het word.. ;)
    Eerst nog ff lekker touren met de Van!! Super leuk dinkie.. :) En dan hard aan de bak!!
    Hoop dat jullie daar wel internet hebben kunnen we nog ff een keertje weer skypen..

Werkse van de week!!

Nou moppies heel veel plezier en succes!!

Dikke kuss Mark & Mariska.. (L)

• 23 Maart 2013 - 09:21

Jan En Truus:

Hei Aussies,
    Het gaat zo te horen en te lezen goed met jullie.
    leuk dat jullie werk hebben daar.
    wij horen nog wel wat jullie moeten doen.
    en kom niet met een verhaal dat je directeur bent Rick haha
    Ik moest jullie de groeten doen van Jans en Willie.
    en van alle jongens op Norg.
    Veel succes daar,en wij volgen jullie op google.

Groetjes Jan en Truus

• 24 Maart 2013 - 10:26

Gerard En Fina :

Hallo Rick en Roelie

Wat een pracht verhalen we vinden het harstikke mooi dat jullie je zo goed vermaken, en dat je nu met zijn beidjes ook al werk hebben gevonden . Tot horens !!

groeten oet Gies

• 24 Maart 2013 - 19:06

Lisa Assen:

Hey broer en schoonzus!

Wat weer een mooi verslag op de site.
    Als ik dit typ zijn jullie al op de boerderij in Walgett.

Vandaag nog telefoontje gehad van jullie en het gaat goed!
    Mooi om te horen dat jullie het naar het zin hebben.

Werk ze en we spreken elkaar wel weer!

Dikke kus

Jordy
    Lisa en Kevin

• 25 Maart 2013 - 08:59

Anshegen:

lieve rick en roelie,
    Gelukkig dat jullie goed zijn overgekomen en goed ontvangen zijn. Ben benieuwd wat jullie voor werk gaan doen op de boerderij. En wat de tamme knuffelkangeroes betreft Roel: ze kunnen ook flink slaan met hun sterke achterpoten. Ik denk dat jij de schapendrijver wordt en Rick de afrasteraar.Allebei een cowboyhoed op en dan wordt het echt daar in de middle of nowhere.
    Succes en ben benieuwd naar jullie nieuwe verhaal. Mam Hegen

• 01 April 2013 - 13:44

Zwaantje:

Hallo Roelie en Rick,

Wat een ondernemend stel zijn jullie toch; kopen zomaar even een lege camper en bouwen hem meteen om tot een woonpaleisje, fantastisch. Mooi, dat jullie nu ook al werk hebben gevonden! Aan de slag op een boerderij; er zit blijkbaar toch nog meer boerenbloed in de familie, dan de Hegens in Gees. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen daar.

Lieve groet, Tiens en Zwaantje

• 19 April 2013 - 00:28

Tiny:

Hallo Kanjers
    Een late reactie van mij ,heb net jullie reis verslag gelezen loop geloof ik wel achter,via Gert en Geertien bleef ik op de hoogte.
    Van alles al gedaan en beleeft ,Camper gerealiseerd ,werken ,veel gereist en gezien jullie doen het goed hoor!!!
    Hier het goed wachten op het voorjaar duurt lang hoor!
    Wens jullie Tante Roelie en Oom Rick mooi hè Heel veel plezier en geluk in Australië .
    Liefs oma Tiny