Bye bye holland, hello Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van De Aussie's - WaarBenJij.nu Bye bye holland, hello Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van De Aussie's - WaarBenJij.nu

Bye bye holland, hello Sydney!

Door: Rick & Roelie

Blijf op de hoogte en volg De Aussie's

06 Maart 2013 | Australië, Sydney

Bye bye Holland, hello Sydney!

Allereerst bedankt voor alle lieve en leuke reacties van iedereen, heel fijn om te weten dat iedereen meeleeft en ons zo op de hoogte wil houden via deze site. Na een maand wordt het dan ook weer tijd voor een nieuw verslag maar nu niet meer vanuit NL maar vanuit Australië.

Voor dat we deze grote reis gingen maken moesten we natuurlijk nog wel afscheid nemen van onze lieve vrienden, kennissen en Familie. En dat was zeker gelukt. Door een geslaagde lokpoging van onze ouders werden we totaal verrast, met een knallend afscheidsfeest, georganiseerd door onze vrienden in de kroeg in Nieuw-Amsterdam. Een geweldig feest waar we nog vaak aan terug denken. Ook namen Mark en Linda ons heerlijk mee uit eten en probeerden we nog zoveel mogelijk bij onze families te zijn, om nog even te genieten van de tijd samen. Na toch nog een behoorlijk pittig afscheid Zondag 3 maart bij Rick thuis en op Schiphol met onze families, was het dan eindelijk zo ver. De grote reis gaat beginnen.

Dinsdag 5 maart, onze 1e dag in Sydney +-26 graden. Na een lange maar geslaagde reis zijn we dan eindelijk aangekomen. Zondag 3 maart vertrokken wij om 19:30 uur uit Schiphol om eerst met Britisch airways over te stappen in Londen op de Quantas airbus 380, 1 van de grootste vliegtuigen ter wereld. En dat was ook zeker groot, met 2 etages en 2 gangpaden en rijen van 10 pers. gingen we richting Singapore voor een vlucht van 13 uur om hier te tanken, vervolgens moesten we nog 9 uur richting Sydney. Om 07.00 uur Australische tijd kwamen aan in OZ. Nog even wat formulieren invullen voor de douane van Sydney, hier zijn ze erg streng in maar gelukkig konden we direct doorlopen. Tassen gepakt en op naar ons Hostel aan de Pitt.Street in Sydney waar wij de 1e 5 nachten verblijven. Na een eerst verkeerde hostel in te zijn gelopen kwamen we 2 uur na onze aankomst aan in ons Hostel. Even opfrissen en met een graadje of 26 gingen we lekker de stad in. Gelukkig een bekend stuk waarna we bijna direct weer wisten waar we zaten en konden onze weg weer vinden. We voelden ons meteen weer thuis. Omdat het hier 10 uur later is dan in NL wisten we dat we een zware dag zouden krijgen het was namelijk nog maar 09:00 uur in de ochtend. Toch met volle moed gingen we een lekker stuk lopen en zijn we bij Darling Harbour geweest, een erg mooi aan het water van Sydney en daarna onze weg vervolgd richting de Harbour bridge en het bekende Opera house. Hier een drankje en een hapje gedaan en lekker in het gras gelegen in het Royal botanic garden. Daarna toch maar met de Metro weer terug naar ons hostel, om toch even een uurtje te gaan slapen omdat het nog maar 14:00 uur in de middag was (04:00 uur s'nachts in NL). Na ons middag dutje zijn we gaan eten en s'avonds weer lekker op tijd gaan slapen.

Vanochtend (Woensdag 6 maart) waren we al beide rond een uurtje of 04:00 uur in de ochtend wakker, toch nog goed 8 uur geslapen. Na paar uur uit bed gestapt en lekker vroeg de stad in gegaan. Ons hostel ligt vlakbij Chinatown, hier heb je alleen maar Chinese winkels en eet tentjes. We hebben een supermarkt opgezocht en wat boodschapjes gedaan en daarna zijn we naar een bank gegaan om alvast een bankaccount te openen voor als we straks aan het werk gaan. Verder zullen we nog een dagje lekker rustig aan doen en gaan we lekker chillen aan het strand. Het weer blijft deze week nog heerlijk dus deze dagen zullen we nog mooi rustig aan doen en langzamerhand gaan kijken naar wat werk en welke kant we op willen gaan.

De groeten uit Sydney en tot het volgende verslag!

• 06 Maart 2013 - 07:46

Riny:

hallo rick en roelie

ik heb je reis verslag gelezen en de foto,s gezien ziet er mooi uit
    wij wensen jullie ook heel veel plezier en we blijven jullie volgen
    xxxx de lokkies

• 06 Maart 2013 - 08:02

Chantal:

Hoi!!
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Geniet ervan en we wachten weer op het volgende verhaal!

Liefs laurens,chantal en kus van mila!

• 06 Maart 2013 - 08:52

Ans Hegen:

Lieve stoere mensen,
    De eerste berichten zijn goed, mooi om te horen. En natuurlijk scheelt het als je al een beetje bekend bent in die enorme stad. Was al bang dat Roelie 2 e-dentifiers meegenomen had, dus gelijk maar een nieuwe voor ons besteld. Spannend allemaal daar bij jullie, ben erg benieuwd naar de volgende verhalen. Hier is het ook fantastisch weer geweest de afgelopen dagen, dus we kunnen weten hoe heerlijk het moet zijn om lekker warm weer te hebben en in je t-shirtje te lopen. Zal alle verhalen uitprinten en in een boek doen.
    Veel liefs van mam

• 06 Maart 2013 - 09:55

Geertien:

Hallo!!!!

Super om te lezen over de o zo mooie, bekende plekken in Sydney.
    Succes de komende dagen en we horen wel weer van jullie.

Groetjes ook van Gert.

• 06 Maart 2013 - 17:24

Frouwkje:

Hee Rick en Roelie,

Fijn dat jullie toch nog even goed hebben geslapen ! Wat een heerlijke temperatuur daar weer. Heel veel plezier !!!

XXX Frouwkje

• 06 Maart 2013 - 18:55

Bert Boekholt :

Hallo Rick en Roelie ,

ja het is me gelukt om jullie te volgen op de site waar ben jij nu .
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen , geniet nog maar even een tijdje van de zon , zee en de rust .
    Hopelijk vinden jullie snel een leuke job , want voor niets gaat daar alleen de zon nog op geloof ik .
    Nou groetjes en heel veel geluk daar met z`n twee.

Mooi Borger .

• 06 Maart 2013 - 18:55

Bert Boekholt :

Hallo Rick en Roelie ,

ja het is me gelukt om jullie te volgen op de site waar ben jij nu .
    Nou groetjes en heel veel geluk daar met z`n twee.

Mooi Borger .

• 06 Maart 2013 - 18:56

Bertus En Rennie:

Lieve Rick en Roelie

Voordat we naar het werk gingen, keken wij nog even op de site.
    En ja hoor.. Daar was een verslag van jullie. SUPER!!
    Wat fijn dat alles zo goed verlopen is en zo vertrouwd is.
    Ook was het voor ons een heftig afscheid en moeten nu natuurlijk even wennen dat jullie er een poos niet zijn.
    Maar het komt goed hoor.
    We wensen jullie veel succes met het werk zoeken.
    En kijken uit naar het volgende verslag.

Dikke kus pap en mam

• 06 Maart 2013 - 19:50

Lisa Assen:

Lieve Rick en Roelie,

Fijn om te lezen dat het jullie nu al bevalt !
    We hebben maandag de hele dag de laptop aan gehad om jullie tijdens de vliegreis te volgen.
    Hopen dat jullie snel een leuk baantje vinden en lekker bezig kunnen zijn!
    Geniet ervan en we wachten gewoon weer af tot dat het volgende verslag erop komt!

Snel even kijken wanneer we kunnen Skypen.

Liefs,

Jordy
    Lisa en Kevin.

• 06 Maart 2013 - 20:11

Jan En Truus:

Hei Aussies,

Mooie foto,s en een mooi verslag,en nu op zoek naar een job.
    Veel succes ermee Roelie,en voor Rick hebben ze daar
    wel gokkasten toch, haha.
    Geniet van het mooie weer daar,en veel plezier.

Groetjes Jan en Truus.

• 07 Maart 2013 - 13:23

Mia:

Hallo Rick en Roelie.
    Fijn dat de reis goed verlopen is, hoop dat jullie van het mooie weer genieten, en dat jullie geluk hebben met het vinden van werk en dat jullie heel veel mogen zien.de fotoos zagen er leuk uit. groetjes van Riekus en Mia.

• 07 Maart 2013 - 16:17

Jan Jannie En Jorien:

Hallo Rick en Roelie

Super dat de reis zo goed verlopen is, mooi verslag, mooie foto's, geniet de eerste dagen van het mooie weer, succes met het vinden van een mooie job.
    We blijven jullie natuurlijk volgen, we wachten weer op het volgende verslag.

Groetjes Jan Jannie en Jorien

• 08 Maart 2013 - 06:44

Willem:

G'day mates,

How's it goin'? Mooi eerste verslag, kijk uit naar de volgende verslagen. Hebben jullie trouwens al een Aussie nummer? Zo ja wat is het?

Cheers,
    Willem

• 08 Maart 2013 - 07:54

De Klavertjes:

Hey Rick en Roelie ,

Ook wij hebben natuurlijk jullie verslag gelezen ,
    Super om op deze manier jullie te kunnen volgen!
    Succes met het vinden van een baantje, en
    We lezen snel weer!

Groetjes ,
    Martin Liesbeth
    Manon en Anouk

• 08 Maart 2013 - 09:37

Martijn En Nikita:

Hey lieve roelie en Rick
    Wat super om te lezen dat het zo goed gaat daar in het verre Australië
    Hopen dat jullie snel een baantje vinden.. En lekker kunnen genieten..
    We zijn ook weer erg benieuwd naar jullie volgende verslag..
    Heel veel plezier..

Dikke kus Martijn en nikita

• 08 Maart 2013 - 09:57

Bartelina En Harry:

hoi roelie en rick
    wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn en leuke foto,s beetje jaloers op het weer wat jullie hebben !!
    hier weer sneeuw dit weekend en brr koud geniet er lekker van en hoop dat jullie snel een baantje hebben !!
    groetjes bartelina en harry

• 08 Maart 2013 - 11:00

Eric En Marjolein:

Hi Rick en Roelie,

Fijn dat we jullie op deze manier kunnen volgen.
    Super om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.

Ook wij kijken uit naar jullie volgende verslag.

Veel plezier en dikke kus Eric en Marjolein

• 08 Maart 2013 - 13:49

Jannie:

Hey luitjes super dat jullie het naar je zin hebben.Nu maar hopen dat jullie er gauw een baantje vinden.Het is hier op het moment harstikke koud .dus wij zijn wel een beetje jaloers op jullie .Maar goed het is niet anders doe kalm aan en geniet ervan .We wachten op het volgende verslag.

Veel liefs en xxx,

Harrie,Jannie ,Dion en Lynn.

• 08 Maart 2013 - 16:57

Roelof En Greetje:

Hoi Aussies, Een goed begin.Geniet eerst maar van het mooie weer, want het is hier alweer erg koud,bah! Veel plezier, tot het volgende verslag. Het is erg leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Groetjes, Roelof en Greetje

• 08 Maart 2013 - 17:21

Mark En Linda:

Hey lieve Rick en Roelie!

Mooi om dit allemaal te lezen! Gelukkig dat de reis goed is gegaan.
    Super dat jullie het nu al naar je zin hebben en dat jullie je gelijk weer thuis voelden.
    Heel veel plezier en succes met het zoeken naar werk.
    We kijken uit naar jullie volgende verhaal!

Dikke kus Mark en Linda

• 08 Maart 2013 - 21:40

Gerard Jansen:

Hallo Roelie en Rick, Een voorspoedige reis naar 'down under' is een goed begin van een nieuwe fase in jullie leven, het is denken we een overbrugging alsof je het oude achter je hebt gelaten, geniet met volle teugen. Frieda en ik volgen jullie uiteraard ook en lezen met veel plezier het verslag van jullie belevenissen en bekijken de foto's. Met groet, Frieda en Gerard.

• 09 Maart 2013 - 00:26

Ria En Roelof :

hoi roelie en rick heb jullie verhaal gelezen hoop dat jullie gauw werk vinden en veel plezier verder gr roelof en ria

• 10 Maart 2013 - 18:11

Ans Hegen:

Brrrrr.........wat is het hier koud!!!!!!

• 12 Maart 2013 - 14:24

Peter Drent:

Hallo Rick & Roelie,

Zo te zien/lezen hebben jullie het daar gelukkig heel mooi en zijn jullie goed aangekomen.
    Heel veel plezier daar en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Groetjes,

Peter

• 14 Maart 2013 - 10:18

De Rikkepaaltjes:

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, dat ik toch wel een beetje jalours ben op jullie.
    Geniet er van saampjes, maar denk ook heel even aan alle achterblijvers in het koude kikkerlandje.!!!!!!!
    Groetjes: de rikkepaaltjes

• 15 Maart 2013 - 13:28

Ria:

rick en roelie,

in gedachten ben ik bij jullie,
    ik volg juliie via mia,
    veel geluk en een behouden terugkomst.

groetjes ria assen coevorden.

• 18 Maart 2013 - 12:00

Dolly:

Hey

heel veel plezier en ik ga jullie volgen rustig aan doen en
    En maak er wat leuks van!

Groetjes Arjan en chanina

• 19 Maart 2013 - 20:28

Zwaantje:

Hallo Roelie en Rick,

De eerste drie weken zitten er al bijna weer op; de tijd vliegt voorbij! Waar jullie al bang voor waren is helaas al heel snel waarheid geworden: het overlijden van jullie tante Anja. Ontzettend verdrietig, ook voor jullie in het verre Australië! We wensen jullie veel sterkte toe, om dit onvoorstelbare verlies een plekje te geven.

Wat fijn, dat de reis goed is verlopen en dat jullie je meteen al weer thuis voelden in Sydney!
    Veel plezier de komende tijd.

Lieve groeten,

Tiens en Zwaantje

• 19 Maart 2013 - 22:16

Michel & Lianne.:

Heyyy Topperss!

Coole camper hebben jullie hoor!
    & Roelie heeft een verborgen talent voor gordijnen maken! :D Echt leuk!

Wat top dat jullie inmiddels werk hebben gevonden!
    25 maart lekker aan de slag.. :D
    Maar eerst ff genieten van het reizen die kant op!
    Wij wensen jullie in ieder geval veel succes met jullie eerste baantje!

Liefs,,
    Michel & Lianne.