Nog 1 maand te gaan! - Reisverslag uit Nieuw-Amsterdam, Nederland van De Aussie's - WaarBenJij.nu Nog 1 maand te gaan! - Reisverslag uit Nieuw-Amsterdam, Nederland van De Aussie's - WaarBenJij.nu

Nog 1 maand te gaan!

Door: Rick & Roelie

Blijf op de hoogte en volg De Aussie's

02 Februari 2013 | Nederland, Nieuw-Amsterdam

Na een geweldig bezoek in Australië bij Roelie's broer in November 2011 wisten we dat we ooit weer een keer terug zouden gaan naar dit prachtige land. Het was super! De mensen waren vriendelijk, de cultuur, het fantastische land met het relaxte leven..

Wat doen we nog hier, het wordt tijd voor een nieuwe uitdaging, we gaan onze droom waarmaken!

Het afgelopen half jaar zijn we druk bezig geweest voorbereidingen te treffen om voor een langere tijd te reizen en te werken in Australië. Uiteindelijk hebben we dan ook besloten om weer terug te gaan, namelijk voor een jaar.

Na veel steun te hebben gehad van onze families en na veel geregel wat bijna rond is zoals het regelen van de tickets, een visum aanvragen, verzekeringen, een credit card aanvragen, machtiging papieren ondertekenen voor de ouders en noem het maar op, is het bijna zo ver. Over een maand vertrekken we richting Australië!

We gaan backpacken en zullen het reizen combineren met werken en vakantie vieren.

3 Maart vertrekken we dan eindelijk vanuit Schiphol waarna we een tussenlanding maken in Londen en in Singapore om hier te tanken. Vervolgens komen we dinsdag 5 Maart om 6.50 uur Australische tijd aan in Sydney. Voor de eerste 5 nachten hebben we een hostel geboekt om bij te komen van de lange reis. Ook moeten we in deze dagen een bankrekening openen en een belastingnummer aanvragen. We gaan ook direct opzoek naar werk om daarna verder te kunnen reizen. Onze voorkeur gaat uit naar werken op een boerderij of ranch voor een paar maanden en vanuit daar willen we verder reizen. Onze reis gaan we daar verder plannen. Het is de bedoeling om ook naar Nieuw-Zeeland en het eiland Tasmanie te gaan.

Het ticket is een jaar geldig en de terugreis staat nu gepland in februari 2014, dit kunnen we zelf inplannen of we dan terug gaan of eventueel eerder. Verder gaan we de terug weg via Thailand om hier ook een aantal weken te verblijven.

In het jaar dat wij Down Under zitten, zullen we regelmatig proberen verslagen te plaatsen op deze site. We hopen dat we zo iedereen op de hoogte kunnen houden van onze belevenissen.

Groetjes
Rick & Roelie

• 02 Februari 2013 - 21:36

Geertien & Gert:

Hallo lieverds!!!!

Wij wensen jullie al geluk en natuurlijk een fantastisch jaar in het verre Australië!

Dikke kus van ons.

• 02 Februari 2013 - 22:19

Rico En Frouwkje:

Hee zussie en schoonbroer,

Super dat jullie dit gaan doen, wordt wel moeilijk om jullie een jaar te missen, maar gelukkig is er Skype.
    Alvast heel veel plezier !!!!!!!

Xxx Rico en Frouwk

• 03 Februari 2013 - 12:54

Papa En Mama:

Lieve Rick en Roelie

Wat een mooie site super dat we jullie zo kunnen volgen.

Jullie gaan een fantastische reis maken.

Geniet ervan.

We zullen jullie missen.

Dikke kus Papa en Mama

• 03 Februari 2013 - 13:28

Jan En Truus:

Hai Rick en Roelie,

Het is bijna zover!!!
    Jullie hebben een mooie site gemaakt,die wij zeker zullen volgen.
    Veel geluk,en geniet ervan.

Veel liefs Jan en Truus

• 03 Februari 2013 - 14:30

Lisa En Jordy:

Hey Broer en Schoonzus,

Een super uitdaging om te doen en wat een leuk dat jullie een site bijhouden!
    Zo kunnen we jullie toch een beetje volgen tijdens de reis.
    Wij wensen jullie veel plezier en houden vaak contact via Skype.

Dikke kus,

Lisa en Jordy

• 05 Februari 2013 - 21:30

Ronno:

Geweldig, zoiets heb ik ook altijd al een keer willen doen maar nooit echt het lef voor gehad. Prachtige ervaring die je nooit meer zal vergeten. Heel veel plezier gewenst en geniet ervan.

Groet,

Ronny.

• 06 Februari 2013 - 09:01

Jan En Jannie:

Rick en Roelie

Jullie hebben een super site aangemaakt, we zullen jullie zeker blijven volgen.We wensen jullie veel plezier en geniet ervan.

Groetjes Jan en Jannie

• 06 Februari 2013 - 11:08

Tanja:

hoi rick en roelie,

ik lees net dat jullie een jaar gaan back packen. Wat een geweldige ervaring lijkt me dat.
    Ik wens jullie erg veel plezier. En ik weet zeker dat dit een reis is waar jullie altijd aan terug zullen denken.

liefs tanja

• 06 Februari 2013 - 20:33

Geke :

Hey Luitjes

Super reis gaan jullie tegemoet, ook wij wensen jullie heel veel plezier...en gaan jullie verslag zeker volgen.
    Goed uutkiekn, en tot over een klein jaartje ;-)

Liefs Egbert, Geke + kids

• 07 Februari 2013 - 14:52

Ans Hegen:

Rick en Roelie,
    Eindelijk jullie site bezocht (familie was me natuurlijk al weer voor, maar in de toekomst zal ik de eerste zijn die reageert....wacht maar af.
    De start is goed en nu zo door gaan. Het zal jullie zeker lukken, al zal het af en toe ook moelijk zijn. Maar daar leer je van.
    Veel plezier alvast gewenst. En het afscheid straks ..... daar zullen wenu nog maarniet aan denken.
    groetjes, mam

• 07 Februari 2013 - 15:16

Benny, Ana, Amber En Megan:

Rick & Roelie,

Super, jullie hebben groot gelijk!!! dit wordt een avontuur om nooit meer te vergeten.
    wij zullen jullie zeker blijven volgen via de site en zijn natuurlijk zeer benieuwd naar de plaatjes!

Alvast veel plezier en geluk toegewenst,

Groetjes,

Benny, Anja, Amber en Megan.

• 07 Februari 2013 - 17:38

Jorien:

Heee Rick en Roelie,

Wat super zo'n site !
    Ik ga jullie zeker volgen..
    Alvast heel veel plezier toegewenst
    en maak er een waanzinnig goed jaar van ! :)

Liefss
    Jorien

• 08 Februari 2013 - 11:18

Rick En Roelie:

Bedankt lieve mensen voor de leuke reacties!

• 08 Februari 2013 - 14:28

Astrid:

wat een geweldige uitdaging, en fantastische reis gaan jullie tegemoet!!
    ook wij wensen jullie heel veel plezier en en goede reis.
    geniet ervan!!!!

liefs, Michel, Astrid, Jade en Isa

• 08 Februari 2013 - 17:39

Erik:

Hey Rick en Roelie!!

Heel veel plezier daar!
    Het is jullie gegund!
    En als het kan laat af en toe even een paar foto's voorbij komen om ons jaloers te maken!
    En Rick ik bel je nog wel even via skype voordat jullie weg.
    Geniet ervan en tot over een tijdje;)!

Met vriendelijke groet,

Erik en Nienke.

• 08 Februari 2013 - 20:31

Shanika Posthuma:

Hey Rick en Roelie,

Hele goeie en fijne reis gewenst.... Mooi dat jullie samen deze droom gaan realiseren. Dit word vast een geweldige ervaring.

Ik ga zeker proberen jullie een beetje te volgen.

toi, toi, toi...

• 09 Februari 2013 - 11:27

Bartelina:

hoi roelie en rick
    ik hoop dat jullie een geweldige tijd hebben maar dat gaat vast lukken en ik zal regelmatig jullie site bezoeken wens jullie heel veel plezier en super dat jullie de droom waar maken !! kom gezond weer terug dikke xx bartelina

• 09 Februari 2013 - 11:53

Kirsten:

Roelie en Rick,

Heeeel veel plezier in Australië en met alle avonturen die jullie gaan beleven ! :)
    En roelie, we houden elkaar op de hoogte en wie weet komen Roy&ik nog een keer langs haha.

Veel liefs Kirsten

• 09 Februari 2013 - 14:07

Jannie.:

Hey Rick en Roelie ,nog een paar weekjes dan is het zover, dan gaan jullie de reis van je leven maken .Heel spannend maar ook een hele belevenis .Hou ons goed op de hoogte via jullie site want we gaan hem geregeld bezoeken.Afscheid nemen komt nog maar we wensen jullie alvast een hele mooie tijd en kom gezond weer terug.

Veel liefs en xxx

Harrie,Jannie ,Dion en Lynn.

• 09 Februari 2013 - 15:12

Ria:

hoi rick en roelie heel veel plezier in australie en ik ga jullie site geregeld bezoeken veel liefs ria en roelof veenstra

• 09 Februari 2013 - 19:23

Greetje En Roelof Jipping:

Hè Rick en Roelie, Heel veel plezier en geluk samen.We zullen jullie zeker volgen via deze site. Roelof en Greetje

• 14 Februari 2013 - 15:03

Henk Sieben :

Hee luitjes wij wensen jullie een onwijs goeie reis,,, en een geweldige tijd!! en ook wij gaan jullie verslag volgen, uutkiekn en tot volgend jaar.

gr Henk Jacqueline en kids.

• 14 Februari 2013 - 15:36

Klavertjes:

Hallo luitjes
    wat een Belevenis ...een Avontuur!!
    ook wij gaan jullie verslag volgen.kijk goed uit en wij wensen jullie een hele Goeie reis en natuurlijk een Behouden Thuiskomst!! (dat duurt nog even)Geniet ervan dikke kus van de Klavertjesxxxx

• 14 Februari 2013 - 22:06

Janneke En Gienus:

Hoi rick en roelie
    wat een uitdaging!!!!! wij gaan jullie zeker volgen.
    Heeeeeel veel geluk samen, en een goede reis.
    xxxjanneke en gienus

• 17 Februari 2013 - 21:28

Rieks En Mia Voorstok:

Rick & Roelie,

Sinds vanmiddag toegang op julle site. Geniet van dit avontuur dit zullen jullie nooit meer vergeten.
    Wij zullen jullie blijven volgen via de site en zijn natuurlijk zeer benieuwd naar de foto's en de reisverslagen.
    We zien elkaar voor de reis nog wel.

Mia en Rieks.

• 19 Februari 2013 - 18:40

Annet En Jan Ter Haar:

Hoi Rick & Roelie,
    Afgelopen jaar waren jullie plannen al zo duidelijk, dat we het geweldig vinden, dat jullie deze kans nu gaan realiseren.We komen nog afscheid nemen, maar we wensen jullie een hele goed tijd toe en veel plezier. Ook zullen we proberen jullie via deze site een beetje in de gaten te houden.
    De hartelijke groet en alle goeds gewenst vanuit Coevorden.
    Annet en Jan ter Haar

• 22 Februari 2013 - 13:39

Jolien:

Hoi Rick en Roeli

Ik wens jullie heel veel plezier met deze mooie reis.
    Geniet ervan en ben heel benieuwd naar de verhalen.

Groetjes Jolien

• 24 Februari 2013 - 22:20

Tiny:

Hè hallo heb jullie gevonden,wat leuk om jullie zo te volgen.
    Gezellig vanmiddag jullie aan onze keukentafel.
    Wens jullie een geweldige tijd toe .
    Liefs Tiny

• 25 Februari 2013 - 21:51

Gerda Boer:

Zoals beloofd zou ik op jullie site kijken. Nou hij is prachtig geworden. Wij wensen jullie heel veel geluk en plezier in Australie. We zullen jullie blijven volgen.
    SUCCES met jullie beiden.

• 26 Februari 2013 - 23:11

Willem:

Hey toppers!! Ben erg trots dat jullie de stap durven te maken! Na een lange maar leerzame voorbereiding is het bijna zo ver... Aftellen geblazen! Wil jullie ongelofelijk veel succes, maar vooral heel veel plezier toe wensen..

Groet vanuit Berlijn,
    Willem

• 27 Februari 2013 - 18:18

Tallien En Koos:

Hallo lieve Roelie en Rick,

We wensen jullie een hele goede reis en een fijne tijd. Super, dat we jullie op deze site kunnen volgen.

Tallien en Koos

• 02 Maart 2013 - 13:56

Sinie Assen En Ab Engbers:

Wij wensen jullie een onvergetelijke tijd in Australie en gaan jullie met belangstelling volgen op
    de site.

Alvast een goede vlucht en tot vanmiddag !!!

Ab en Sinie....

• 04 Maart 2013 - 11:17

Ans Hegen:

Rick en Roelie,
    Vanmorgen even flink aan de slag gegaan in huis om het lege nestsyndroom kwijt te raken. Even wennen dus, maar al veel telefoontjes gehad om te vragen hoe het gaat vandaag. Jullie zijn nog onderweg, maar alvast welkom gewenst in Sydney en hopelijk geen of weinig last van een jetlag.
    groet, mam

• 04 Maart 2013 - 14:33

Theo Lammerts:

Ik heb via Jan begrepen, dat jullie begonnen zijn aan een geweldige reis.
    Bij deze veel succes gewenst met deze spannende onderneming.
    Geniet ervan

Theo Lammerts.