Living the Dream! - Reisverslag uit North Sydney, Australië van De Aussie's - WaarBenJij.nu Living the Dream! - Reisverslag uit North Sydney, Australië van De Aussie's - WaarBenJij.nu

Living the Dream!

Door: Rick & Roelie

Blijf op de hoogte en volg De Aussie's

23 November 2013 | Australië, North Sydney

Lieve mensen,

Na de boerderij in Walgett alweer bijna 2,5 maand aan het werk en wonend in het o zo mooie Sydney. En zitten we alweer 9 maand in Australië. Waar blijft de tijd. Elke dag is nog steeds genieten en leren en ontdekken we veel nieuwe dingen.

Na een lange bus en trein reis te hebben gehad van Walgett naar Sydney, kwamen we op Donderdag avond 12 September aan op het centraal station in de grote stad. Het was een beetje fris vergeleken met Walgett waar het de laatste weken al weer rond de 30 graden was. Met onze mega over bepakte backpacken liepen we richting ons hotel die we voor 1 nacht hadden geboekt. We hadden nog een feestje gepland voor die zelfde avond.
Beetje vermoeid maar toch ook wel weer zin om op stap te gaan, gingen we naar de kroeg waar een besloten ''Dutch party'' werd georganiseerd door de Nederlandse organisatie Q-dance. Dit was al even een klein voorproefje voor Defqon, het festival wat we de zaterdag erop hadden.
Het was een gezellige avond met veel borrels en veel plezier. Het was de bedoeling om op tijd naar huis te gaan om de volgende dag nog even fris en fruitig de stad in te gaan. Dit gebeurde natuurlijk niet. Na de 1e kroeg te bezocht te hebben, bezochten we nog een 2e en een 3e met een aantal mensen en moesten we natuurlijk ook nog ons hotel weer opzoeken. Gelukkig hadden we het adres opgeslagen in onze telefoon en besloten naar paar rondjes te hebben gelopen, een taxi te pakken. Als je een taxi wil pakken in deze stad, wees er dan op verdacht dat niet alle taxi chauffeurs zo goed kunnen rijden. Gelukkig na een spannend maar lachwekkend ritje bij een Chinese taxi chauffeur, kwamen in de vroege ochtend aan in ons hotel.
De volgende dag hadden we beide natuurlijk een ''klein'' katertje en besloten we gauw naar Penrith te gaan, waar we zaterdag in het Sydney regatta Centre Defqon festival hadden. We hadden een huisje geboekt op een camping voor 2 nachten.
Gelukkig voelden we ons zaterdag weer top fit en hop in het oranje gekleed, gingen we op naar het grote feest. Het was een super feestje. Omdat wij in Nederland hier ook al een aantal keren zijn geweest was het ook super leuk om te zien hoe het werd georganiseerd in Australië. En eigenlijk wisten de Australiërs beter dan alle Nederlanders die hier aanwezig waren hoe ze een goed feestje moesten bouwen. Het was een geslaagde dag.

De volgende dag werden we fris en fruitig wakker om richting Juliana en haar familie te gaan in Berowra waar we waren uitgenodigd om bij haar te blijven logeren tot we werk en een huisje hadden gevonden. Die middag kwamen we aan bij Juliana en voelden ons ook direct weer thuis. We ontmoetten nog 1 van de andere jongens Chippy, een goede vriend van James de zoon van Juliana die daar ook al 6 jaar bij in woont. We hadden s'avonds een gezellige diner.
Het huis was eigenlijk te vol met logees, en werden uitgenodigd bij de buren (Tom en Jackie) een paar nachten te blijven logeren in een blokhut die omverbouwd was naar een gasten verblijf. We konden hier blijven tot dat James en Chippy weer terug moesten naar hun werk op een eiland voor paar weken. Weer super vriendelijk en gastvrij!

Ondertussen gingen we beide hard aan de slag om op zoek te gaan naar werk. We besloten een paar cursussen te volgen zoals de RSA en RGA, deze ben je verplicht te hebben mocht je in een bar/club/restaurant willen werken. Ook ging Rick een veiligheidscursus volgen wat je moet hebben als je in de wegenbouw of bouw wil werken. Dit was nog niet zo gemakkelijk maar gelukkig naar paar uurtjes te hebben geleerd, had Rick deze cursus ook gehaald.
Gelukkig hebben we via Juliana beide werk gevonden. Rick kon vrij snel aan de slag bij een bouwbedrijf en Roelie werkt bij een voor en na schools opvang. Beiden hebben we het erg naar ons zin en hebben het lekker druk. Rick is op het moment druk in Vaucluse, 1 van de duurste wijken van Sydney en is bezig met het renoveren van een grote Villa. En Roelie is elke dag aan het werk in Lane Cove. Weer heel anders wat we hier voor hebben gedaan maar hier leren we weer veel van. Ook vonden we een kamer in een huis in North Sydney. Dit was nog niet zo makkelijk ivm de korte duur dat wij in de city zullen blijven. Maar gelukkig na even zoeken en een paar kamers te hebben bezocht vonden we een mooie plek waar we voor 2,5 maand kunnen blijven. Het is voor ons een klein stukje lopen naar de Harbour bridge en kunnen zo over de bridge lopen naar de stad. Ook zijn we dichtbij de trein stations wat ideaal is voor ons werk en zitten dicht bij de leuke gezellige restaurantjes.

Wat ook erg lekker is, is dat het al vanaf de week na dat wij zijn aangekomen in Sydney erg lekker maar ook warm tot heet weer is. De zomer begon al erg vroeg dit jaar. Wij vonden dat natuurlijk erg lekker maar de mensen om ons heen waarschuwden voor een gevaarlijke zomer met veel bosbranden. En dat gebeurde ook. Tot voor paar weken terug zijn er behoorlijk veel grote bosbranden geweest wat erg veel schade heeft veroorzaakt. Vreselijk om dit te zien en te horen. Gelukkig hebben wij er zelf niet erg veel last van gehad maar het was wel paar keer behoorlijk goed te zien als we hier op het balkon stonden. De stad was omringd met een grote rook wolk en soms ademde je ook echt een rookgeur in. Ook op Roelie's werk was de zon een tijdje weg en vielen de zwarte blaadjes naar beneden. Gelukkig voor de natuur hebben we de afgelopen 1,5 veel regen gehad, waardoor het grootste gedeelte nu gedoofd is. Hopelijk blijft het ook zo.

Verder zijn we naar Sydney's fleet review geweest. De 100ste verjaardag van de eerste verschijning van de Australische marine op Sydney Harbour werd gevierd. Oude en nieuwe marine schepen, prachtige zeilboten en noem het maar op kwamen naar de harbour van Sydney. Zelfs marine schepen uit Japan kwamen hier naar toe.
Er kwamen meer dan 2 miljoen mensen op af en de dag sloot af met een prachtige vuurwerk show op de brug en bij het opera house. Dit was zo mooi en wat een geweldige show waar we beide kippenvel van kregen.
De dag erna zijn we naar de NRL Grand final football (rugby) geweest. Dit was de finale tussen de Roosters en de Sea Eagles . Geweldig wat een sfeer in dit mega grote ANZ stadium in Sydney Olimpic park . Uiteindelijk wonnen de Roosters.

Buiten ons werk om, zijn we ook beide begonnen met Muay Thai. Dit is Thaise kickboxing. Rick deed dit ook al in Nederland maar wouden dit graag ook volgen hier in Australië. Verder lopen we ook regelmatig over de brug om even een paar borrels te doen in de indrukwekkende stad. Elke zaterdag is er een prachtige vuurwerk show te zien in het mooie ''Darling Harbour''. We hadden heerlijk gegeten bij het ''Hard rock cafe'' met uitizicht op de harbour met de spetterende vuurwerk show. Ook zijn we al regelmatig bij ''the opera bar'' geweest om hier een lekker borreltje te doen met een mooi uitzicht op de brug met een paar heerlijke ''wedges'' erbij. Al schaatsend gaan we dan soms naar huis...(tjah Rick heeft soms rare kuren na een paar glaasjes bier)!

Ook het aftellen voor de komst van Rick zijn ouders is nu begonnen. We zullen een mooie trip samen gaan maken en starten in Brisbane waar wij op 12 December heen vliegen. We gaan een auto huren en zullen naar boven rijden richting Airlie beach. Daar gaan we een boottocht maken op het prachtige ''Great Barrier Reef''. Daarna zullen we weer terug rijden langzaam richting Sydney om hier samen oud en nieuw te gaan vieren. We kijken hier zo naar uit om ze eindelijk weer te zien en samen een mooie tijd tegemoet te gaan. We kunnen niet wachten.

Na elke dag genieten van dit bijzondere leven, kregen we ook nog super nieuws uit Nederland dat we oom en tante zijn geworden van een prachtig meisje Elle. Ze is zo mooi en zijn helemaal verlieft op ons prachtige nichtje.

Living the Dream!

Bedankt allemaal weer voor de leuke reacties!
Tot het volgende verslag!

Groetjes,
Rick en Roelie

• 23 November 2013 - 22:06

Frouwk:

Hee lieverds, heel veel plezier nog daar en geniet nog even van de warmte...voor dat jullie in het koude nl landen !!!

Xxx

• 23 November 2013 - 22:07

Familie Klaver:

He Rick en roelie
    Wat weer een mooi verhaal!!!!
    Wat gaat de tijd snel zeg...lekker blijven genieten
    " living the dream "

Lieve groetjes van
    Martin Liesbeth
    Manon en Anouk

• 23 November 2013 - 22:16

Geertien, Gert En Elle:

Hey lieve Rick en muis!

Wat een mooi verhaal. Blijft genieten om alles te lezen.
    Wij wensen jullie alvast heel veel plezier met Bertus en Rennie.

Dikke kus van ons en een hele dikke knuffel van Elle.

• 24 November 2013 - 00:21

Jordy Lisa En Kevin:

Heey brother end toekomstige sister,
    Very nice dat het zo goed gaat with jullie.
    Wij vermaken ons hier prima thuis haha. We zien er ook naar uit om paps en mams op het vliegtuig te zetten. I shall good op het huis passen in die tijd. Haha. Werkze nog de komende weken en we zien jullie very soon. Dikke kus Jordy............ en ....lies en kevin ;)

• 24 November 2013 - 03:35

Kirsten :

Gaaf Roelie & Rick !!!!!
    De foto's zijn wer prachtig. Genietse !!!

Xxxx

• 24 November 2013 - 10:26

Monique Smit:

Ik denk laat ik ook is een berichtje achterlaten!
    Wat een mooie verhalen elke keer als je het leest!
    Het is idd Living the Dream! Geniet ervan samen!
    En ik blijf mee lezen!

Reis veilig en veel plezier!

Groetjes Monique

• 24 November 2013 - 10:45

Gerrit:

Mooi verhaal!
    Met al die borreltjes en dat vuurwerk in Sydney mis vast de schapen van Walgett niet...

• 24 November 2013 - 10:46

Mam Hegen:

Lieve Rick en Roel,
    Hoi, weer een verslag. Ook al hoor je de verhalen via telefoon, Skype of wattsapp, het blijft leuk om deze verhalen te lezen. en natuurlijk print ik ze weer uit voor een herinneringsboek net als bij Willem.
    Ja de tijd gaat snel, nog even en de nw-amsterdammers komen aan. Geniet er van samen, vast een emotioneel weerzien (eventjes jaloers maar ja, wij zijn al eens geweest). en dan nog naar Thailand voor enkele weken.... Ik verheug me al op jullie aankomst in Nederland.
    groet, mam

• 24 November 2013 - 11:33

Jannie:

Hey Rick en Roelie,

Wat weer een mooi verslag en foto,s geweldig dat het zo goed gaat bij jullie.Maar de tijd schiet lekker op dat jullie richting nederland komen .Ik kan niet afwachten dat we jullie weer zien en elkaar weer kunnen vasthouden.Maar er komen nog een paar mooie maanden voor jullie ,dus dat wordt nog genieten.Ik hoop en weet zeker dat het weerzien van Bertus en Rennie jullie ook goed zal doen .Dus geniet er lekker van straks met je 4 tjes en we zien jullie in Februari weer terug.

Groetjes en een hele dikke knuffel .

Harrie ,Jannie ,Dion en Lynn.

• 24 November 2013 - 12:08

Jan En Jannie:

Hey Rick en Roelie

Wat weer een super mooi verslag, mooi om te lezen dat jullie nog steeds genieten.
    De tijd gaat zeker snel, wij kunnen dan ook niet wachten om volgend jaar februari weer een biertje met jullie te kunnen drinken.
    Eerst volgende maand lekker genieten met Bertus en Rennie, maak er wat moois van!!!

Groetjes

Jan en Jannie

• 24 November 2013 - 12:52

Jolanda Jager:

Wat een geweldig verhaal. Ik lees het wel twee keer. ik wens jullie nog een geweldige mooie tijd samen . Dit word straks een belevenis voor Bertus en Rennie om nooit meer te vergeten! De groetjes uit Dalerveen.

• 24 November 2013 - 13:07

Bertus En Rennie:

Lieve Rick e Roelie

Het is weer fijn om jullie verhaal te lezen. En heel bijzonder wat jullie nu voor werk doen.Het is toch een hele andere richting van wat jullie gewend zijn. Knap hoor.
    Er moet natuurlijk wat verdiend worden voor de mooie vakantie die we tegemoet gaan .Ook wij tellen de dagen af. En hebben ontzettend veel zin om naar jullie toe te gaan en natuurlijk even te knuffelen .
    Tot over 2 en een half week en we gaan zeker genieten!!!

Groetjes

En een dikke kus pap en mam .

• 24 November 2013 - 14:49

Harma En Wim:

Hallo Rick en Roelie. Geweldig verhaal . Heel mooi dat het super met jullie gaat en nog even dan zijn Bertus en Rennie bij jullie. Dan kunnen jullie laten zien wat jullie daar allemaal beleven. Nog heel veel plezier en pas goed op jullie zelf. gr. Harma en Wim

• 24 November 2013 - 20:58

Mark En Linda:

Lieve Rick en Roelie,

Wat weer een prachtig verhaal om te lezen! Super!
    En hele mooie foto's!

Ook wij verheugen ons op februari.
    Nog eventjes en dan zijn jullie weer terug!
    En wat hebben jullie dan veel mooie dingen gezien en beleefd. Een hele ervaring!

Heel veel plezier straks met Rennie en Bertus!
    Lekker genieten samen!!

We zien jullie gauw weer!

Liefs, Mark en Linda

• 24 November 2013 - 21:49

Willem:

Mooi verslag weer Rick en Roelie! Succes en plezier voor de komende tijd gewenst en doe de groeten aan iedereen daar! Will

• 26 November 2013 - 19:42

Jan En Truus:

Hey Rick en Roelie,

We hebben weer genoten van jullie verslag. Leuk hoor!

Nog 3 weken wachten en dan zijn Bertus en Rennie bij jullie om 3 weken samen met jullie te genieten van het mooie weer, de mooie omgeving en jullie avonturen.

Wij wensen jullie vanaf de Landschapsweg nog heel veel plezier de laatste maanden in Australië.

We kijken er naar uit om jullie in februari weer te zien.

Groetjes en een hele dikke knuffel Jan en Truus

• 03 December 2013 - 09:20

Riny:

zo heb jullie verhaal gelezen weer heel wat beleefd ,Ja nog een paar dagen dan komen ze ik wens jullie heel veel plezier en we zien jullie in maart weer xxxxx

• 03 December 2013 - 14:02

Gerard Jansen:

Hoi Roeli en Rick, Wij volgen met grote belangstelling jullie aktiviteiten en leven mee met de verhalen. Fijn dat Bertus en Renny zich binnenkort bij jullie voegen. Zij zullen zich ongetwijfeld verbazen over al het moois dat jullie hen zullen laten zien. Heel fijne dagen samen. Met hartelijke groet, Frieda en Gerard.

• 06 December 2013 - 00:00

Famile Voorstok:

Hallo Rick en Roelie.
    Wat weer een leuk verslag en geweldig dat jullie nog steeds genieten van jullie verblijf in Australie.
    Geniet van jullie weerzien als Bertus en Rennie jullie volgende week komen vergezellen tot 2 januari.
    Geniet samen van de weken en laat ze de leuke dingen zien.
    Fijne dagen samen en we zien jullie weer in februari.

Groetjes familie Voorstok.

• 09 December 2013 - 10:20

Lieneke :

hallo rick en roelie

leuk om jullie verhalen weer te lezen en om die prachtige foto s te bekijken! het aftellen is begonnen,
    je ma heeft de koffer al zo goed als ingepakt! bij deze wens ik jullie samen ook heel veel plezier toe,
    geniet en we horen t wel als ze weer thuis zijn!

groetjes iwan,lieneke en de meiden